Jubileum editie Weissensee 2021

Op vrijdag 22 januari 2021 schaatsen we voor de tiende keer de Alternatieve Elfstedentocht op de prachtige Weissensee om sponsorgeld op te halen voor onderzoek naar hartafwijkingen bij kinderen. Onderzoek dat HART nodig is voor het vergroten van de overlevingskansen en het verbeteren van de kwaliteit van leven van hartekinderen.
Heb jij altijd al de Elfstedentocht willen schaatsen, maar lag er nooit genoeg ijs? Is dit een item op jouw bucketlist of wil jij graag een sportieve uitdaging aangaan met een enthousiaste groep? Schaats dan mee tijdens de jubileum editie van dit bijzondere evenement! Je kunt de 50, 100, 150 of de ultieme afstand van 200 km afleggen.
Een unieke ervaring en een bijzonder evenement om sponsorgeld op te halen voor levensbelangrijk onderzoek! Je kunt je nu al opgeven. We verwachten in 2021 weer met een grote enthousiaste groep schaatsers te gaan.

Op woensdag 9 september vond de online kick-off plaats. Mocht het je niet gelukt zijn hierbij aan te sluiten, bekijk dat hier de presentatie van deze avond.

Weissensee en het coronavirus

De voorbereiding voor de Alternatieve Elfstedentocht Weissensee 2021 wordt beïnvloed door de corona-crisis die de wereld zo hard heeft getroffen en nog steeds treft. Het is niet te voorspellen welke beperkende maatregelen nog van toepassing zijn in januari 2021. Daarom heeft de organisatie van de Alternatieve Elfstedentocht Weissensee besloten om uit te gaan van de situatie per juni 2020 en de regelgeving van de Nederlandse en Oostenrijkse overheid. Daarnaast volgen zij de protocollen van NOC-NSF en KNSB.

Enkele maatregelen zijn:
-geen publiek bij de wedstrijden;
-beperkt aantal deelnemers bij toertochten;
-geen prestatietocht en wintertriathlon;
-aangepaste verzorgingsposten;
-geen of een heel beperkt amusementsprogramma;

Wat houdt deelname in het Hartekind team in?

• Een uitdagende, sportieve prestatie met een enthousiaste groep schaatsers
  • Een schaatsclinic van Barbara de Loor op woensdag 18 november 2020
  • Appartementen op slechts enkele honderden meters van de start/finish
  • 's Avonds gezellig samen eten
  • De Hartekind tent met de hele dag verzorging en support
  • Natuurlijk de prachtige omgeving van de Weissensee
  • Een unieke ervaring!

Wat betekent het als je schaatst in ons Hartekind team?

• Vanuit Hartekind organiseren we een schaatsclinic en gezamenlijke trainingen. Het is aan te raden om zelf in ieder geval één keer per week je rondjes te rijden op de kunstijsbaan.
  • Je krijgt een 'Weissensee-proof' professioneel schaatspak met logo, dat speciaal gemaakt is voor Stichting Hartekind. Dit schaatspak is in bruikleen. Maar als je na de tocht van plan bent vaker het pak te dragen dan mag je het pak houden!
  • Als schaatser mobiliseer je jouw netwerk en streef je naar een zo hoog mogelijk sponsorbedrag maar tenminste €1.000 per persoon
  • Voor je fondsenwerving maak je een fondsenwervingspagina aan via ons platform
  • Je meldt je zelf aan voor de toertocht via weissensee.nl
  • Je regelt zelf je reis naar de Weissensee. Voor de mensen die gaan vliegen en met ons mee willen vliegen vraag dan s.v.p. het vluchtnummer op. Aan te bevelen is om uiterlijk donderdagochtend ter plaatse te zijn, zodat je donderdagmiddag kunt inrijden
  • Als je gebruik wilt maken van het gezellige onderkomen dat Hartekind heeft gereserveerd, geef dit dan aan op je inschrijfformulier
  • Als schaatser word je onderdeel van een zeer gezellige en gemotiveerde schaatsploeg, die elkaar in de maanden voorafgaand en tijdens het evenement zo goed als mogelijk ondersteunt om deze sportieve prestatie neer te zetten. Hiervoor gebruiken we een whatsapp groep. Zo kun je bijvoorbeeld foto's delen en afspreken om te trainen
  • Wij organiseren net na de zomervakantie een gezellige en informatieve startborrel. En na afloop van de tocht in maart een reünieborrel
  • Je gaat akkoord met gebruik fotomateriaal t.b.v. plaatsing op website en promotie
  • Bij verhindering of blessures is restitutie van het reeds ontvangen sponsorgeld helaas niet mogelijk. Voor annulering van reis- en verblijfskosten dien je zelf een annuleringsverzekering af te sluiten

Voor meer informatie over deze sponsoractie kun je een mail sturen naar info@hartekind.nl of kun je contact opnemen met ons via 085-8772218.

« Bekijk alle evenementen