Nalaten aan Stichting Hartekind

Steeds meer mensen kiezen ervoor om (een deel van) hun nalatenschap aan een goed doel te schenken. U kunt dat ook doen. Zo draagt u ook na uw overlijden bij aan een goed doel. Met een gift in uw testament aan Stichting Hartekind kunt u het leven redden van kinderen met een hartafwijking en hun kwaliteit van leven verbeteren. Nu én in de toekomst.

Dit is Wes. Wes is 1,5 jaar en geboren met een ongebruikelijke combinatie van hartafwijkingen.

Onze wereld stortte in. We waren doodsbang dat we ons ventje na de geboorte kwijt zouden raken”.

Elke dag worden 4 kinderen geboren met een hartafwijking en niet alle kinderen overleven dit. In Nederland is een hartafwijking zelfs doodsoorzaak #1 onder kinderen tot 15 jaar. En als een kindje het wél redt, betekent dat vaak een leven met operaties, behandelingen en beperkingen.Dat moet én kan anders, voor Wes en al die andere hartekinderen. Onderzoek is dé oplossing en met een gift in uw testament maakt u dat mogelijk.

Lees het hele verhaal van Wez hier.

Onze droom: Binnen 10 jaar uit de top 3

Stichting Hartekind financiert levensreddend onderzoek met als concreet en realistisch doel om binnen 10 jaar uit de top 3 te zijn van meest voorkomende doodsoorzaken onder kinderen tot 15 jaar. Dat zou fantastisch zijn! Om dit doel te bereiken is 4 miljoen euro per jaar nodig. Helaas zijn we daar nog niet.

Uw nalatenschap redt kinderlevens

Jaarlijks horen 1.500 kersverse ouders dat het hart van hún kindje niet helemaal gezond is. Hun kind is één van de meer dan 25.000 hartekinderen in Nederland; kinderen met een hartafwijking. Ongeveer tweederde van deze hartekinderen moet vlak na de geboorte één of meerdere levensreddende operatie(s) ondergaan. Bovendien hebben hartekinderen vaak een kortere levensverwachting en beperkingen door hartfalen, hartritmestoornissen en/of opgelopen hersenschade. En nog altijd overlijdt er iedere 48 uur een kind aan een hartafwijking. Bij kinderen tot 15 jaar is dit doodsoorzaak nummer 1!

Door Stichting Hartekind op te nemen in uw testament redt u kinderlevens. Denk met uw hart, geef met uw hart!

Heeft u vragen?

Overweegt u Stichting Hartekind op te nemen in uw testament en heeft u nog vragen of wilt u persoonlijk advies? Ik help u graag. U kunt mij bereiken op 085-877 22 18 of per email.

Zenka Reijn-Slegt

Directeur Stichting Hartekind

Stichting Hartekind in uw testament

U wilt er graag zeker van zijn dat uw wensen goed zijn vastgelegd en worden uitgevoerd. Daarvoor is het noodzakelijk dat u een notaris inschakelt. De notaris neemt met u uw wensen door en geeft u advies.

Kies wat bij u past

Er zijn verschillende manieren om Stichting Hartekind in uw testament op te nemen:

• Erfstelling
    Met een erfstelling kunt u één of meerdere personen of organisaties zoals Stichting Hartekind tot erfgenaam benoemen. U bepaalt zelf welk percentage zij ontvangen.

• Legaat
    Als u heel precies wilt vastleggen wat u geeft, kan dat met een legaat. Daarmee legt u in uw testament exact vast welk geldbedrag, welke aandelen of waardevolle goederen u nalaat aan Stichting Hartekind.

Belastingvrij

Erfgenamen moeten erfbelasting betalen over de erfenis die zij ontvangen. Hoeveel dat is, hangt af van bepaalde criteria. Omdat Stichting Hartekind door de Belastingdienst is erkend als een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI), zijn wij vrijgesteld van erfbelasting. Uw gift komt dus voor de volle 100 procent ten goede aan de kinderen.

Eenvoudig uw nalatenschap regelen

Een stappenplan:

• Wat laat u na?
    Denk aan spaargeld, aandelen, onroerend goed en waardevolle spullen.

• Aan wie wilt u nalaten?
    Bedenk aan welke dierbare familieleden, vrienden, goede doelen of andere organisaties u wilt nalaten.

• Kiest u voor erfstelling of legaat?
    Bij een erfstelling kiest u ervoor om uw erfgenamen een bepaald percentage van uw nalatenschap te schenken. Wilt u heel specifiek een vast bedrag of een waardevol object nalaten aan een persoon of een organisatie? Dan kiest u voor een legaat.

• Wie wordt uw executeur?
    Een executeur is iemand die al uw zaken regelt na uw overlijden. Dat kan een familielid, een goede vriend, maar ook een notaris zijn.

• Kies een notaris en bespreek uw wensen
    Zoek een notaris bij u in de buurt. Dat kan bijvoorbeeld op www.notaris.nl ofhttps://www.nunotariaat.nl. De notaris helpt u om uw wensen vast te leggen in een testament.

• Zet uw handtekening
    Na het gesprek stelt de notaris een concepttekst op. De notaris zorgt ervoor dat uw testament wordt opgenomen in het landelijke testamentenregister. Goed om te weten: uw testament kan op elk moment bij de notaris worden gewijzigd.

• Als u voor Stichting Hartekind kiest...
    en u besluit om aan Stichting Hartekind na te laten vinden wij dat fijn om te weten.

Gegevens voor de notaris

Statutaire naam: Stichting Hartekind