Hartekind werkt samen met patiënt- en onderzoeksorganisaties aan verbeteren van zorg voor kinderen met een hartafwijking

In juni is een rapport uitgebracht over de zorg voor patiënten met een aangeboren hartafwijking. Dit rapport is geschreven door een werkgroep samengesteld uit de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde (NVK), de Nederlandse Vereniging voor Thoraxchirurgie (NVT) en de Nederlandse Vereniging voor Cardiologie (NVVC). Met dit rapport is een visie omschreven rondom de continuïteit en kwaliteit van zorg voor patienten met een aangeboren hartafwijking in Nederland.

Stichting Hartekind heeft samen met de leidende patiënt- en onderzoeksorganisaties in Nederland (Patiëntenvereniging Aangeboren Hartafwijkingen, Harteraad en de Hartstichting) een brief geschreven aan minister Van Ark als antwoord op het rapport en als voorzet voor het nog beter samenwerken en ontwikkelen van de zorg voor alle patiënten met een aangeboren hartafwijking in Nederland. De brief is hier te lezen en het rapport vanuit de commissie hier.

Hartekind neemt een leidende rol in de ontwikkeling van zorg en onderzoek voor kinderen met een hartafwijking. Centraal hierin staat het betrekken van de wensen en behoeftes van patiënten en ouders én stimuleren van het landelijk samenwerken. Heb je vragen? Stuur dan een mail aan info@hartekind.nl.

« Bekijk alle nieuwsberichten