Stuur een persbericht

Laat de lokale omroep weten dat jij gaat schaatsen voor Stichting Hartekind!

Download het persbericht

Titel: [ NAAM DEELNEMER ] schaatst voor Stichting Hartekind!

Op zondag 19 maart organiseert Stichting Hartekind samen met Zeeuw en Zeeuw de Hartekind Skate in de Uithof Den Haag. De uitdaging: schaats alleen of met een team 150 rondjes en steun daarmee belangrijk onderzoek.
Elk jaar overlijden nog steeds 150 kinderen aan de gevolgen van een hartafwijking en dat maakt een hartafwijking doodsoorzaak nummer 1 bij kinderen tot 15 jaar. Stichting Hartekind is de enige stichting in Nederland die noodzakelijk wetenschappelijk onderzoek financiert naar hartafwijkingen bij kinderen.

We schaatsen zondag 19 maart 150 rondjes per team, voor elk overleden hartekind één.

Stichting Hartekind

Elk jaar worden er in Nederland 1.500 kinderen met een hartafwijking geboren. 90% van deze kinderen wordt volwassen, maar helaas sterft 10% nog altijd aan de gevolgen van deze afwijking. Dat maakt een hartafwijking doodsoorzaak nummer 1 bij kinderen tot 15 jaar. Stichting Hartekind wil hier verandering in brengen en zet zich in voor kinderen met een hartafwijking. Zij financiert wetenschappelijk onderzoek met als doel de overlevingskansen van hartekinderen te vergroten en de kwaliteit van leven te verbeteren.

[ NAAM DEELNEMER ] gaat [ AANTAL KM] schaatsen voor alle hartekinderen! [Leg hier uit waarom jij schaatst voor Stichting Hartekind.]

Via de website is het mogelijk om [ NAAM DEELNEMER ] te steunen met een donatie óf in te schrijven en mee te schaatsen! Ga de challenge aan voor kinderen met een hartafwijking en schaats 19 maart samen met [ NAAM DEELNEMER ] mee tijdens de Hartekind Skate! Ga naar www.hartekind.nl/hartekindskate