Hartekind nieuwe partner van DCVA

Vanaf het begin van het nieuwe jaar, op 1 januari 2024, is Stichting Hartekind, net als de Nierstichting, nieuwe partner van de Dutch CardioVascular Alliance (DCVA). De DCVA is een samenwerkingsverband van vierentwintig toonaangevende organisaties die patiënten, academici, zorgprofessionals, industrie en overheid vertegenwoordigen, om de ziektelast als gevolg van hart- en vaatziekten te verminderen. Met hulp van de DCVA worden onderzoeksresultaten zo snel mogelijk vertaald in een verbetering van het dagelijks leven van patiënten.

Zowel Hartekind als de Nierstichting hebben een bewezen staat van dienst op het gebied van cardiovasculaire gezondheid en zullen bijdragen aan het bevorderen van onderzoek, kennisdeling en innovaties binnen het bredere veld.

Zenka Reijn-Slegt, de Directeur-bestuurder namens Stichting Hartekind, toont optimisme en ziet een grote meerwaarde in de samenwerking. "Door onze krachten te bundelen als partner van de DCVA is Stichting Hartekind ervan overtuigd dat er meer kan worden bereikt voor kinderen met een hartafwijking. De ziektelast is voor hartekinderen helaas regelmatig groot en heeft dus direct invloed op de totale cardiovasculaire ziektelast.”

Wouter Eijgelaar, de Algemeen Directeur van de Nederlandse Nierstichting, benadrukt de betekenis van deze nieuwe samenwerking, en zegt: "De gezondheid van het hart en de nieren zijn enorm met elkaar verbonden. Dat weten we, maar we weten ook nog veel niet over hoe dit werkt en hoe we ziekte kunnen voorkomen. We werken daarom al langere tijd samen met de DCVA. Nu zijn we officieel partner. Als Nierstichting zien we grote meerwaarde van samenwerking; samen kunnen we simpelweg meer impact maken.”

De gezamenlijke inspanningen tussen de DCVA, de Nierstichting en Stichting Hartekind benadrukken een gedeelde toewijding aan baanbrekend onderzoek en innovatieve oplossingen op het gebied van cardiovasculaire gezondheid. Deze samenwerking markeert een stap voorwaarts in het aanpakken van complexe gezondheidsuitdagingen en het creëren van een gezondere toekomst voor mensen die getroffen zijn door cardiovasculaire aandoeningen.

Geïnteresseerd in meer informatie? Klik hier

« Bekijk alle nieuwsberichten