Stuur een persbericht

Laat de lokale omroep weten dat jij gaat wandelen voor Stichting Hartekind!

Download het persbericht

PERSBERICHT

[DATUM]

[NAAM DEELNEMER] uit [PLAATS] schaatst voor Stichting Hartekind

Hartekind Skate; voor alle overleden hartekinderen in Nederland

Op zondag 17 maart organiseert Stichting Hartekind samen met Zeeuw en Zeeuw de derde editie van de Hartekind Skate. Dit jaar in Thialf, Heerenveen. De uitdaging: schaats alleen of met een team 150 rondjes, voor ieder kind dat jaarlijks overlijdt aan een hartafwijking één. Met deze uitdaging steunen de deelnemers levensbelangrijk onderzoek naar hartafwijkingen bij kinderen. Want een hartafwijking is nog steeds doodsoorzaak nummer 1 bij kinderen in Nederland.

[NAAM DEELNEMER] uit [PLAATSNAAM] schaatst voor hartekind [naam Hartekind]

Veel mensen weten het niet. Maar als je de cijfers eenmaal kent, laat het je niet meer los. Elke 48 uur overlijdt er een kind aan een hartafwijking. Dat moet en kán anders. Daarom doet [naam deelnemer] mee aan de Hartekind Skate om zo aandacht te vragen voor kinderen met een hartafwijking en geld op te halen om de overlevingskansen van deze hartekinderen te vergroten en hun kwaliteit van leven te verbeteren.

[LEG HIER UIT WAAROM JE MEE DOET. IS ER EEN SPECIAAL HARTEKIND WAARVOOR JE SCHAATST? VERTEL IETS MEER OVER HEM/HAAR EN WAAROM DAT JE RAAKT]

Binnen 10 jaar uit de top 3

Elke jaar worden er 1.500 kinderen geboren met een hartafwijking en zo'n 10% van deze kinderen overleeft het niet. Tweederde van de hartekinderen moet vlak na de geboorte één of meerdere levensreddende operatie(s) ondergaan. Maar helaas... geopereerd is niet altijd hetzelfde als genezen. Veel hartekinderen hebben te maken met een kortere levensverwachting en een lagere kwaliteit van leven.

Stichting Hartekind zet zich met hart en ziel in om de overlevingskansen van kinderen met een hartafwijking te vergroten en hun kwaliteit van leven te verbeteren. Met als doel om hartafwijkingen binnen 10 jaar uit de top 3 van meest voorkomende doodsoorzaken onder kinderen te krijgen. Hartekind financiert levensbelangrijk onderzoek en geeft voorlichting aan ouders. Zo komt een wereld waarin hartekinderen ook onbezorgd kind kunnen zijn, steeds dichterbij.

Steun [naam deelnemer]

Via de website is het mogelijk om [NAAM DEELNEMER] te steunen met een donatie óf in te schrijven en mee te schaatsen. Ga de challenge aan voor kinderen met een hartafwijking en schaats 17 maart samen met [NAAM DEELNEMER] mee tijdens de Hartekind Skate! Ga naar www.hartekind.nl/hartekindskate

Noot voor de redactie

Voor meer informatie over Stichting Hartekind kunt u contact opnemen met:

Stichting Hartekind

Monique Hoppenbrouwers (Media & Voorlichting)

m.hoppenbrouwers@hartekind.nl

(06) 48 26 12 77

Een interview met [NAAM DEELNEMER] of een ouder van een kind met een hartafwijking uit de regio behoort tot de mogelijkheden.

Over Stichting Hartekind

Stichting Hartekind zet zich met hart en ziel in om de overlevingskansen van kinderen met een hartafwijking te vergroten en hun kwaliteit van leven te verbeteren. Met als doel om hartafwijkingen binnen 10 jaar uit de top 3 van meest voorkomende doodsoorzaken onder kinderen te krijgen. Hartekind financiert levensbelangrijk onderzoek en geeft voorlichting aan ouders. Zo komt een wereld waarin hartekinderen onbezorgd kind kunnen zijn, steeds dichterbij. www.hartekind.nl

Stopperadvertenties

Van Stichting Hartekind zijn stopperadvertenties en online banners beschikbaar. We stellen het zeer op prijs als u deze plaatst. Via deze link kunt u het beschikbare materiaal bekijken en eenvoudig downloaden. Mist u een formaat, neem dan gerust contact met ons op.

De impact van een hartafwijking bij kinderen

Bekijk in deze video wat de impact is van een hartafwijking bij kinderen

Foto

[Leuk als je een foto van jezelf bij het bericht zet. Bijvoorbeeld als je aan het trainen bent voor de Hartekind Skate]